Ankeret holdt ikke

Tall Ships Race

Vi kiggede på Tall Ships Race fra vores cockpit

Vi sejlede fra Læsø til Hals i går eftermiddags. Det var en smuk tur i solskin, og med smukke skyer på den blå himmel. Da vi nåede Limfjordens munding, besluttede vi at sætte ankeret uden for Egense. Der skulle være god holdebund, jf. Preben Heide. Vi fandt en plads på havoverfladen, hvor vi lod ankeret gå på 3 meter vand. Det holdt en tre timer, så erkendte vi, at vi simpelthen drev for meget til at det var sjovt at overnatte her. Vinden var steget til 12 m/s, så kl 23 tog vi ankeret op og tøffede ind i Hals Lystbådehavn, hvor besætningen fra Cherie og andre gode mennesker hjalp os med at fortøje. Hvor er det dejligt, at der er folk, der hjælper med fortøjning, når det er besværligt vejr.

I dag har vi først kigget på vejrudsigten, dernæst sat os til at kigge på Tall Ships Race, som ender deres tur her i Ålborg den 4. august. Det er altid dejligt, at se de store skibe sejle forbi. Sidste år var vi i Skudenes Havn, og så dem passere forbi der. Heldige tilfælde! 🙂

I morgen går turen videre til Egholm, hvor jeg håber at vi kan få en rolig nat for anker. Jeg savner de stille nætter med stjerner og kaffe i cockpittet.